inialurun
selasa aritu (20/10/09) tarikh yg betul2 unlucky..huhu

saya, diminta utk tolong sorg staff kat ofis( staff tu g kursus) kendalikan all the aktiviti SPA utk pegawai2, key in maklumat tu, cop the letter and call pegawai tu utk informkan diorgnye aktiviti terdekat..huhu,

tapi malangnya that day is..pc smlm yg saya guna jd xleh on..mslah window corrupt, ni sume gara2 semalam (isnin) saya matikan suis power supply dia before shut down complete..i quest..huhu
jadi x tentu arah lah jgk, sbb mmg bnyk data dlm that pc..saya inform kat staff tu apa yg dh terjadi, then he ask me what to do, mintk bntuan technician, i go to ict office, tp lambat pulak..

dhlah surat bnyk nk kena key in..jd moody giler2..mulut dh muncung sedepa..xleh senyum ni..sbb rasa berslh sangat2..nk cry tau..tu jelah yg saya reti buat..huhu..
sabar2..

saya taip balik all letter tu dlm my laptop..buat je keje cm biase..bg KS surat utk sain, then fotostat letter tu, bg kat pegawai terlibat, otak jd blank tetibe..takut salah..
then recheck balik..

sampailah semlm (rabu), bru technician tu dtg tgk..for sure mmg window tu corrupt, xleh buat backup c, c xleh open langsung, then pak cik (abg ijan org ofis panggil) dia kata kena convert msuk pc lain. dh ckp kat dia, leh x buat arini gak? dia kata xleh siap coz bnyk pc rosak tgh queue, aduss!! matilah..

then i call staff tu, bgtau ape yg dh terjdi, dia kata xpe as long as leh buat backup, he might be fired tau kalau data n file dlm tu hilang..huhu..salah saya..
rasa berslah dh menebal..hati dh sebak..jgnlah aku nangis..huhu

then alhamdulillah petang tu sempat saya siapkan kerja yang disuruh..dh lega sikit kepala hotak ni
huhu

pagi td (arini), pg2 lagi dtg keje terus g ofis, jumpa staff tu, say sorry giler2, terangkan apa yg saya dh buat..sume2 lah..tp mintk dia recheck balik, takutlah terlepas pandang..huhu

pengajaran yang saya benar2 dapat..

once seseorg tu believe u utk buat kerja yang diamanahkan..jgnlah rosakkan kepercayaan itu..coz after that susah dia nk percaya lagi, dn mungkin awk akan kehilangan org tu serta sifat amanah yang diberikan..

susah nk pikul tanggung jwb..huhu
0 Responses

Post a Comment

nice to meet you all